Fericirea trece prin stomac?

Ai putea crede ca tubul tau digestiv decide cat de fericit, de optimist sau de longeviv vei fi?
Urmareste acest episod Doctor MIT pentru a intelege cat de real este ca esti ceea ce mananci!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Transcript

Bine ati venit la Doctor MIT! Sunt doctor Bogdan Ivanescu si mi-am propus sa caut adevarul din spatele miturilor ce spun ca trebuie sa bei cel putin doi litri de apa pe zi sau ca zaharul brun este mai bun decat cel alb. Daca tot suntem in sfera gastronomica indraznesc sa spun ca, daca iti cauti fericirea in mancare, s-ar putea sa o gasesti. Dar cum se impaca aceasta afirmatie cu teama de obezitate, cu dependenta de mancare sau cu bulimia? Ca sa raspundem acestui paradox ar trebui sa ne uitam la cele doua elemente implicate: fericirea si mancarea. Haideti sa o luam chiar chiar cu inceputul ca sa vedem cat de adevarata este afirmatia. Ce putem asocia definitiei fericirii: 1. starea mentala de bine 2. echilibrul neuro-mediatorilor (din creier) 3. ambele sau 4. (fericirea este de fapt o stare filozofica abstracta) nici una Fericirea nu este nici pe departe o stare abstracta ci foarte usor de disecat (SE SEMNALIZEAZA CU VERDE RASPUNSUL AL TREILEA). Dar care este principalul neuro-mediator responsabil pentru aceasta stare de bine? 1. adrenalina 2. nor-adrenalina 3. serotonina sau 4. catecolamina Daca ati ales serotonina, insemna ca ati ales bine deoarece aceasta este supranumita si "hormonul fericirii"! Am inteles astfel ca fericirea este modulata de un neuromediator, serotonina. Haideti sa vedem acum, daca putem gasi serotonina in mancare sau daca aceasta are vreo legatura cu tubul nostru digestiv asa cum insinueaza si zicala populara ca "dragostea trece prin stomac". Exista anumite alimente bogate in serotonina? 1. Da sau 2. Nu Daca ar exista mancaruri care sa provoace fericirea atunci drogurile ar fi permise, sau alimentele ar fi interzise :-) NU, nu exista alimente „purtătoare” de serotonina si care, asa, sa ne faca mai fericiti. Atunci, pentru a identifica legatura dintre stimularea cerebrala care duce la fericire si alimentatie, nu ne ramane decat sa ne indreptam atentia catre tubul digestiv insusi. Acesta este implicat in: 1. procesarea si absorbtia principiilor alimentari 2. modularea raspunsului imun 3. secretia endocrina (adica hormonala) sau 4. (de fapt, face) toate (acestea) Poate ca nu o sa va vina sa credeti dar intestinele noastre secreta si hormoni pe langa toate celelalte lucruri pe care le fac in mod normal. Despre ce hormoni credeti ca vorbim aici: 1. (hormonul de crestere somatotrop) STH 2. melatonina 3. glucagon(ul) sau 4. serotonina V-ati prins! Da, tubul digestiv secreta hormonul fericirii. Dar poate ca acesta este doar un titlu senzational iar aceasta secretie este simbolica, rolul secretiei majore apartinandu-i, de exemplu, creierului. Asa ca, va rog sa alegeti cifra care credeti ca arata raspunsul corect la intrebarea "cata serotonina produce tubul digestiv"? 1. 5% (din total) 2. 25% 3. (jumatate din necesar) 50% sau 4. (aproape toata productia de serotonina necesara fericirii noastre este produsa de catre intestine?) 95% Ii felicit pe cei curajosi care au ales sa creada ca fericirea trece prin stomac. 95% din toata serotonina este produsa de catre tubul digestiv. Brusc, aceasta componenta umana devine foarte importanta, nu-i asa! Atunci, intrebarea care se pune este "cum sa il pastram sanatos?". Buna functionare a tubului digestiv este conditionata de: 1. (dominatia in colon a bacteriilor "bune" in fata celor patogene ) raport dintre bacterii 2. regim(ul) raw-vegan 3. detoxifieri(le repetate) sau de 4. toate (acestea) Desi a patra varianta de raspuns poate parea ispititoare, notiunea de detoxifiere este total straina medicinei iar regimul raw-vegan este o notiune noua in istoria speciei umane - omnivore de la natură, asa ca, de fapt, aproape incredibil, starea noastra de fericire este strans legata de lupta dintre bacteriile bune si cele rele, lupta care sa da, zi de zi si minut de minut in intestinele noastre. Dar ce anume ajuta la pastrarea raportului de forţe în favoarea bacteriilor bune? 1. (suplimentarea alimentaţiei cu bacterii probiotice) bacteriile probiotice 2. (consumul a doi litri de apa pe zi) hidratarea corecta 3. (administrarea de antibiotice numai la recomandarea medicului) antibioterapie corecta sau 4. toate (acestea sunt importante in pastrarea echilibrului) Daca hidratarea si administrarea de antibiotice doar cand e neaparata nevoie ne ajuta sa nu perturbam secretia de serotonina, introducerea constanta de bacterii bune, PROBIOTICE, in tubul digestiv, este cheia pastrarii fericirii :-) Asta, partenerul de viata potrivit si un loc de munca bun. Daca la acestea din urma nu am ce sfaturi sa va dau, pot sa va spun ca cele mai la indemana si mai savuroase surse de bacterii bune sunt iaurturile cu probiotice. Pe langa faptul ca sunt gustoase, ajuta la orice varsta: in copilarie, la cresterea si consolidarea sistemului osos iar la varsta adulta, consumul zilnic de iaurt scade nivelul de colesterol "rau" cu pana la 8% si poate reduce riscul de diabet zaharat cu pana la 28%, pastrandu-ne astfel longevivi, activi si fericiti. Va astept sa urmariti Doctor MIT data viitoare alaturi de un iaurt simplu, cu cereale sau cu fructe dar, mai important, cu PROBIOTICE! Curios sa afli adevarul despre alte credinte medicale? Atunci urmareste pagina de Facebook a emisiunii sau acceseaza doctormit.ro “Intreaba si cerceteaza!” si nu pierde Doctor MIT!