Stii de ce nu slabesti? 25 de greseli… Episodul 2 din 3

Urmareste episodul 2 din mini-seria de 3 episoade Doctor MIT despre motivele pentru care nu slabesti.
Bucura-te daca vreunul dintre cele 25 de motive ti se potriveste pentru ca, rezolvand aceasta problema, vei reusi sa iti atingi obiectivele!

Trimite o intrebare sau un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Transcript

Bine ati venit la Doctor MIT! Sunt doctor Bogdan Ivanescu si mi-am propus sa aflu adevarul din spatele miturilor medicale precum ca poti albi peste noapte sau ca te ingrasi de la contraceptivele orale. Astazi ne aflam la cel de-al doilea episod din mini-seria in 3 parti in care vorbim despre cel mai obisnuite 25 de greseli pe care le facem atunci cand vrem sa slabim. Daca nu esti fericit sau fericita de viteza cu care scapi de kilele in plus sau mai rau, stagnezi, urmareste acest episod, poate gasesti cauza pentru care ti se intampla aceasta si, remediind-o, sa reintri pe fagasul dorit! Daca data trecuta am vazut care sunt primele 8 greseli astazi le vedem pe urmatoarele 8.

De ce nu slabim

Asadar, greseala cu numarul 9 din lista noastra: Nu mananci suficiente vegetale. 6 legume si fructe, impreuna, in medie per masa sunt importante pentru oricine. Dar daca vrei sa slabesti, mai adauga una sau doua, pentru ca vegetalele, pe langa faptul ca aduc nutrienti cu putine calorii, prin fibrele lor, te mentin satul pentru mai mult timp decat carnea! Greseala cu numarul 10: Mananci in picioare. Daca stai in fata frigiderului sau in picioare, la blatul de la bucatarie, ai toate sansele sa mananci in nestire si, mai rau decat atata, sa te infigi in tortul lasat in frigider din weekend. A 11-a: Porti haine prea largi. Da, sunt comfortabile dar te fac sa uiti cum arati si iti submineaza motivatia de a slabi. Poarta ceva mai profilat pe corp sau, si mai bine, incepe-ti ziua in hainele de sala pentru a te inspira sa faci ceva activ. Greseala cu numarul 12: Esti la un fel de dieta. Nu poti tine o dieta pe jumatate sau daca esti indoit in privinta ei. Hotaraste-te daca merita sau nu, altfel te vei certa cu cantarul in fiecare dimineata!

Greselile comune dintr-o dieta

A 13-a e grea: Iti plac sosurile si toppingurile. Nu uita ca o salata e un lucru sanatos dar, si ca, daca o “imbunatatesti” cu dressing, ceva bacon, branza de capra, un pic de ulei si cateva nuci, i-ai dublat caloriile. A 14-a: Sari peste micul dejun! Iti suna cunoscut? Pare ca salvezi calorii dar nu-i asa. Micul dejun ii da cheie metabolismului pentru o noua zi. O vorba din batrani spune: Micul dejun mananca-l singur, masa de pranz imparte-o cu-n prieten iar pe cea de seara da-o dusmanului. Si nu degeaba. Penultima greseala pentru azi: Nu controlezi dimensiunea portiilor de mancare. Nu trebuie sa termini ce ai in farfurie. Nu te bucura ca restaurantul X are portii mari pentru ca de fapt este dusmanul tau. Uita-te in farfurie, si alege cat vei manca din aceasta. Invata sa pui furculita deoparte si sa-i spui organismului “gata, ne-am saturat amandoi!” :-)

Cum tinem o cura de slabire corect

Ultima greseala pentru azi ne tine lipiti de televizor sau de laptop adica mancam fara sa gandim. Daca chiar vrei sa slabesti, pune-ti mancarea in farfurie, inchide televizorul si incepe sa mananci. Acum 25 de ani asa mancai si nu te plangeai ca erai gras. Nu iti imaginezi cat de mult poti baga in stomac daca nu constientizezi cat mananci, fiind cu ochii intr-un ecran. Sa speram ca ai gasit una, daca nu mai multe, dintre greselile cele mai comune care nu te lasa sa slabesti in ritmul pe care ti-l doresti. Sa recapitulam: nu mananci suficiente vegetale, mananci in picioare, porti haine prea largi, tii dieta pe jumate, iti plac sosurile, sari peste micul dejun, nu controlezi dimensiunea portiilor de mancare sau mananci cu ochii in televizor. Pentru celelalte greseli din mini-seria de 3 episoade dedicate slabitului, acceseaza doctormit.ro sau viziteaza pagina de Facebook a emisiunii. “Intreaba si cerceteaza!” si nu pierde Doctor MIT!
O emisiune oferita de Stem SURE - Banca Engleză de Celule Stem.