Probiotice sau prebiotice? Sunt acelasi lucru sau nu? Afla tot ce vrei sa stii despre ele!

Care este diferenta dintre probiotice si prebiotice? Se potenteaza sau se neutralizeaza?
Din ce in ce mai multa lume foloseste aceste suplimente; este aceasta o moda sau o noua cale sanatoasa?
Afla raspunsul acestor intrebari, acum, la Doctor MIT!

Comenteaza despre “Probiotice sau prebiotice? Sunt acelasi lucru sau nu? Afla tot ce vrei sa stii despre ele!

Trimite un comentariu
    1. Nimic nu este sigur dar exista o triterapie standard pentru asa ceva. NU vi-o indic pentru a va incuraja sa mergeti la medic si sa obtineti o reteta pentru aceasta.
      Terapia despre care vorbesc este foarte eficienta!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Transcript

Bine ați venit la Doctor MIT! Sunt doctor Bogdan Ivănescu și mi-am propus să caut adevărul din spatele miturilor care spun că poți suferi de dependență de mâncare sau că, la fel de bine, te poți îngrășa dacă mănânci cu poftă. Dacă tot suntem la capitolul mâncare, haideți să vorbim un pic despre probiotice și să aflăm, de fapt, ce ar trebui să știm despre acestea atunci când ne decidem să le cumpărăm.

Ce sunt probioticele si prebioticele?

În primul rând la ce sunt bune probioticele? Să vedem pentru ce le recomandă medicii: 1. (în) constipație 2. (pentru tratarea diareei) diaree 3. (în tratamentul cu antibiotice) antibioterapie sau 4. (au efect pozitiv în toate aceste cazuri) toate Dacă vă gandeați că recomandarea utilizării probioticelor are rost doar în protejarea florei gastro-intestinale atunci când luăm antibiotice înseamnă că nu ne este foarte clar rolul acestora. Pentru a înțelege de ce răspunsul corect este al patrulea, adică probioticele sunt recomandate atât în constipație cât și în diaree trebuie să înțelegem că, de fapt, acestea asigură tractului digestiv, un echilibru cu implicații majore în imunitate. De ce? Haideți să răspundem. Ce anume influențează procesele de descompunere a reziduurilor alimentare din colon? 1. (cantitatea de fibre ajunse în colon) fibre 2. (cantitatea și tipul de bacterii din acest segment al intestinului) flora bacteriană 3. (volumul de hrană specifică bacteriilor din flora bacteriană sănătoasă adică numărul de PREBIOTICE) prebiotice sau 4. (toate acestea determină starea de sănătate a tubului digestiv) toate Fibrele ajută la deplasarea masei ce va forma materia fecală prin intestinul gros, pe când tipul și numărul de bacterii probiotice precum Lactobacillus Acidophilus, găsit în iaurt, este determinat în mod direct de cantitatea de prebiotice care sunt necesare susținerii probioticelor în viață. Ca să ne fie mai clară relația dintre probiotice, care sunt niște bacterii, și prebiotice, care nu sunt bacterii ci niște oligozaharide, putem spune că probioticele fără prebiotice sunt ca un cal de curse fără hrană :-) Acum că înțelegem modul de funcționare a florei bacteriene utile, din colon, haideți să vedem, de fapt, ce trebuie să verificăm la compoziția unui produs dacă vrem să maximizăm efectele pozitive ale acestuia. Are produsul pe care vreți să îl utilizați: 1. (probiotic în) formă sporulată 2. (conține) prebiotic 3. (are inclus în formulă un) protector gastric sau 4. (bine ar fi să aibă toate acestea în compoziție) toate Răspunsul este destul de clar dar dacă ne este evident că ar fi bine ca produsul pe care îl alegem să aibă un prebiotic, precum amidonul rezistent la hidroliză și al cărui nume specific îl puteți găsi pe site-ul Doctor MIT, alături de un protector gastric precum gamma-oryzanolul extras, de unde credeți? – din orez -, totuși, s-ar putea să nu ne fie clar de ce este recomandat ca probioticul să se găsească în forma sa sporulată. Totuși, pentru că vă știu foarte bine antrenați în medicină, prefer să aflu părerea: 1. (pentru că forma sporulată se absoarbe bine în ficat) absorbție hepatică bună 2. (deoarece forma sporulată nu reacționează chimic cu adjuvanții din compoziția produsului) are activitate 3. (pentru că sporii pot trece de acidul gastric din stomac în proporție mai mare decât formulele nesporulate adică au) biodisponibilitate (mai bună) sau 4. (pentru că formulele sporulate sunt mai ieftine) accesibilitate Știu că este o întrebare grea așa că nu fiți supărați dacă nu ați răspuns biodisponibilitate. Varianta 1 nu este corectă pentru că totuși vorbim despre o bacterie, varianta a doua nu arată vreo limitare serioasă, iar prețul nu este răspunsul corect deoarece formulele sporulate, care sunt de preferat, sunt mai greu de obținut, deci nu se găsesc în limita inferioară a clasamentului de preț. Răspunsul 3 este corect pentru că, cu cât mai multe bacterii probiotice trec întregi prin stomac, cu atât flora bacteriană pe care o modulează va fi mai sănătoasă și starea noastră de bine va reveni mai repede!

Probioticele naturale

Acum cred că este momentul pentru o scurtă recapitulare: atunci când luăm antibiotice și medicul ne-a recomandat, firesc, să luăm probiotice, ar trebui, înainte să dăm banii, să ne uităm la compoziția produsului și să căutăm pe lângă probioticele sporulate, știm acum de ce, și prebioticele necesare pentru hrănirea acestora. Dacă pe lângă acestea se află atât un protector gastric precum gamma-oryzanolul cât și un complex de imunoglobuline precum cele din colostrum, se poate spune că am găsit produsul potrivit. Dar, să nu ne bucurăm prea devreme! Vă spun sincer că, degeaba am găsit acest produs atâta vreme cât o groază de administrări ale acestor suplimente, atât de utile în mod normal, se soldează cu efecte prea mici față de ceea ce pot face, de fapt, acestea. De ce? Vă las tot pe voi să răspundeți. Pentru că nu se respectă: 1. durata tratamentului 2. momentul administrării 3. doza recomandată sau 4. (de fapt toate acestea reprezintă greșeli comune de administrare) oricare

Cum alegem suplimentele alimentare

Din păcate, deoarece importanța florei bacteriene este încă insuficient conștientizată, în același fel sunt privite și produsele care modulează această floră și prin urmare, ori se iau prea puține doze pe zi și în colon, firesc, ajunge o cantitate ineficientă de bacterii colonizatoare, fie se iau deodată cu antibioticul, care va distruge atât bacteriile patogene cât și pe cele probiotice, în loc să se administreze cu două ore înainte sau după antibiotic fie, cea mai comună greșeală, tratamentul cu probiotice este ținut tot atâta timp cât cel antibiotic în loc să fie urmat încă o săptămână după aceea astfel încât flora bacteriană utilă să aibă timp să se stabilizeze și să își joace rolul benefic. În concluzie, căutați produsul care să aibă structura potrivită dar, și mai important, continuați administrarea acestuia cel puțin tot atâta timp cât ați urmat tratamentul cu antibiotice. Curios să afli cele mai noi terapii? Ai întrebări legate de tratamentul pe care îl urmezi? Atunci scrie-ne pe pagina de Facebook a emisiunii sau accesează doctormit.ro. Întreabă și cercetează! și nu pierde Doctor MIT!
O emisiune oferita de Gastronel+.