Afla ce rol neasteptat are vitamina K!

Trimite o intrebare sau un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Transcript

Bine ati venit la Doctor MIT! Sunt doctor Bogdan Ivanescu si mi-am propus sa aflu adevarul din spatele miturilor medicale in care am fost invatati sa credem precum ca oprim sangerarea nazala tinand mana stanga sus. Astazi discutam despre o vitamina ale carei functii au fost dezvaluite destul de recent, in 1948, si anume despre vitamina K. Din cate va aduceti aminte din biologia de clasa a unsprezecea, care este rolul vitaminei K in organism? 1. este importanta in coagularea sangelui 2. de fapt are un rol important in absorbtia calciului in oase 3. ambele activitati pot fi atribuite vitaminei K sau de fapt 4. rolurile ei nu sunt clare inca? Dupa cum spuneam, din 1948 stim totul despre aceasta vitamina deci varianta a patra de raspuns nu este viabila. Daca va aminteati ca vitamina K are un rol in oprirea sangerarilor nazale si ati mai si afirmat ca absorbtia calciului in oase este impactata de aceasta, inseamna ca ati raspuns corect. Filochinona, cum mai este denumita vitamina K, este cea mai buna dovada a legaturii noastre cu natura si mai ales cu regnul vegetal. Stim ca aceasta vitamina, la oameni, regleaza activitatea sangelui. Ce rol are in plante? 1. rol de sustinere a cadrului plantei 2. rol in fotosinteza 3. rol anti-parazitar sau 4. are toate aceste functii Daca la oameni regleaza curgerea sangelui prin vase si oxigenarea tesuturilor, la plante vitamina K coordoneaza fotosinteza. Faptul ca suntem una cu natura nu ar mai trebui pus la indoiala dupa aceasta sau dupa ce am aflat cat de incredibila este vitamina B12 si de catre cine este produsa. Daca stim ca filochinona este gasita in plantele ce fac fotosinteza, atunci care este sursa dietetica de vitamina K pentru noi? 1. plantele verzi 2. ficatul 3. pestii precum somonul sau tonul sau 4. toate acestea reprezinta surse bune de vitamina K Singurul raspuns corect este primul. Spre deosebire de remarcile mele adresate celor exclusiv vegani in relatie cu vitamina B12, aici nu ma pot opri din a-i felicita pentru alegere. Plantele cu frunze late si verzi sunt sursa optima de vitamina K. Stiind toate acestea, cum putem ajunge la deficit de aceasta vitamina si in ce mod s-ar manifesta aceasta? Regimul predominant carnivor din zilele noastre ne face sa uitam de verdeturi. Micii, cefele, coastele si copanele ne aduc proteine in exces si grasimi si mai in exces. Aceasta duce la deficit de filochinona. Acest deficit il resimtim in: 1. epistaxis adica sangerari nazale spontane 2. daca ne taiem sangerarea se opreste foarte greu 3. instalarea osteoporozei, mai ales la femei sau 4. toate acestea reflecta manifestari ale deficitului de vitamina K Primele 2 variante de raspuns sunt evidente, nu-i asa? Ei bine, iata ca si afectarea osoasa, precum osteoporoza, este strans legata de lipsa vitaminei K. Nu v-ati gandi ca indemnul meu "NICI O MASA FARA SALATA!" ar putea avea vreo legatura cu timpul de coagulare sau cu rezistenta scheletului osos, insa, iata ca arata o relatie de directa cauzalitate. Pe scurt, stiind ce stim acum despre vitamina K, haideti sa reducem carnea din mesele noastre zilnice si sa le imbogatim cu verdeturi pentru o viata sanatoasa si lunga! Curios sa afli si alte adevaruri medicale? Atunci viziteaza pagina de Facebook a emisiunii su acceseaza doctormit.ro. Intreaba si cerceteaza! si nu pierde Doctor MIT!
O emisiune oferita de Stem SURE - Banca Engleză de Celule Stem.