Nu poti dormi? Iata solutia!

Nu poti dormi? Iata solutia!

Probleme cu somnul? Iata cum o poti pune pe Mama Natura la lucru pentru un somn de calitate!

 

Te-ar mai putea interesa

 

Transcript

Bine ati venit la Doctor MIT!

Sunt doctor Bogdan Ivanescu si mi-am propus sa caut adevarul din spatele miturilor medicale ce spun ca trebuie sa bei 2 litri de apa pe zi sau ca e musai sa dormi 8 ore pe noapte ca sa iti pastrezi santatea!

Daca tot am amintit despre credinta celor 8 ore de dormit pe noapte, care de altfel s-a dovedit a fi si adevarata, haideti sa vedem ce solutie am avea pentru cei ce nu reusesc, din motive legate de stres si nu numai, sa se odihneasca noaptea.

Ce sistem ar fi de blamat in acest caz:

1. sistemul digestiv 2. sistemul osos
3. sistemul imunitar sau 4. sistemul nervos

Evident, sistemul nervos este atat cel responsabil cat si cel afectat de lipsa de somn desi ar trebui sa fim constienti ca o masa copioasa la ore tarzii poate sa ne afecteze somnul.

Cauzele si Tratamentul Insomniei

Dar la ce ne referim cand spunem ca sistemul nervos este responsabil cu problemele legate de odihna din timpul noptii? Ca sa putem pune degetul pe I ar trebui sa vedem ce intelegem prin aceasta. Astfel, o persoana cu probleme de odihna:

1. adoarme cu foarte mare dificultate 2. se trezeste (in timpul noptii)
3. nu atinge faza REM (cea caracterizata prin vise) sau 4. (i se pot intampla) toate (acestea)

Daca treceti prin asa ceva atunci stiti ca toate acestea sunt adevarate si ca oricare dintre variante ne afecteaza capacitatea de adaptare la activitatile de a doua zi.

Acum este momentul sa intelegem sursa problemelor de somn in relatie cu sistemul nervos. Ce anume dintre urmatoarele este responsabila cu acestea?

1. deficit de hormon al somnului 2. hiper-reactivitate cerebrala
3. ambele sau 4. nici una (dintre acestea de fapt nu reprezinta raspunsul corect)

Cred ca ati ghicit. Ambele cauze pot duce la tulburari de odihna.

Tulburarile de somn

Dar ce putem face ca sa adormim mai usor si sa ne pastram un somn de calitate?

1. (sa) numaram oi (sau sa citim o carte de chimie anorganica)
2. (sa) completam melatonina (lipsa din organism) 3. (sa) mediem hiper-reactivitatea (cerebrala) sau 4. (am putea face) toate (acestea)

Sigur ca stiti: toate acestea trebuie incercate! Dar cum numaratul oilor adesea, spre dimineata, ne duce la niste cifre mai mari decat nivelul turmelor din Australia, natural ar fi sa mergem direct la remedierea problemelor: suplimentarea melatoninei deficitara din organism impreuna cu reducerea reactivitatii cerebrale din timpul somnului.

Daca despre lipsa melatoninei, am inteles ca o remediem administrand melatonina, ce sa folosim pentru reducerea reactivitatii cerebrale?

1. macul californian 2. floarea pasiunii
3. valeriana sau 4. oricare (dintre acestea)

Daca raspunsul corect este: oricare, raspunsul si mai corect ar fi – toate acestea impreuna, evident, cu melatonina !

De ce? Haideti sa vedem!

Astfel, Macul Californian are urmatoarele actiuni:

1. (este) anxiolitic 2. (are) efect mai puternic decat opiumul
3. ambele sau 4. (nu are) nici unul (dintre aceste efecte)

Poate ca v-ati obisnuit cu varianta ‘toate”, asa ca, de data aceasta, am ales sa avem un singur raspuns corect: extractul de mac californian are intr-adevar efect anxiolitic dar, din fericire, mult mai bland decat cel al opiumului, fiind administrat, in mod obisnuit, in cultura amerindiana celor ce au probleme cu somnul.

Haideti sa vedem ce stie sa faca Floarea Pasiunii?

1. obtine erectie prelungita (mai ales nocturna) 2. potenteaza sentimentul de dragoste
3. (este) sedativ (la nivelul sistemului nervos central) sau 4. imbunatateste memoria

Desi numele plantei sugereaza ca aceasta face minuni la nivelul activitatii sexuale sau macar al sentimentelor, aceasta, de fapt, face lucrurile exact pe invers, din fericire pentru cei ce nu pot adormi usor sau se trezesc de prea multe ori -actiunea ei sedativa, la nivelul sistemului nervos central, face ca somnul sa fie odihnitor.

Stimularea de melatonina

Si acum ajungem la regina terapiilor anti-stress si pro-somn: Valeriana. Aceasta are rol:

1. stimulator al receptorilor GABA (gama-amino-butiric-acid) 2. Anxiolitic
3. sedativ natural sau 4. (poate face) toate (acestea)

Sunt convins ca ati raspuns corect chiar daca varianta 1 nu a fost clara tuturor: acidul gama-amino-butiric este “seful” neurotransmitatorilor ce inhiba sistemul nervos central al tuturor mamiferelor din lume, printre care, firesc, ne numaram si noi, valeriana fiind, in plus, un anxiolitic usor si un sedativ natural ce nu te afecteaza a doua zi.

Astfel, pentru tratarea problemelor de somn, fie ca sunt dificultati de adormire sau de pastrare a unui somn odihnitor, asocierea intr-o singura formula a hormonului somnului – melatonina, cu extract de mac californian, floarea pasiunii si valeriana este una dintre cele mai evidente si indicate solutii pentru cei ce s-au saturat, de ani de zile, sa numere oi!

Esti interesat de terapii noi? Atunci scrie-ne pe pagina de Facebook a emisiunii sau acceseaza doctormit.ro.

“Intreaba si cerceteaza!” si nu pierde Doctor MIT!

Anterior
Precautiile legate de fumatul in sarcina: exagerari sau realitate?
Urmator
Zaharul brun versus zaharul alb! Care este mai sanatos?

Intreaba-ma!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*  *

Back
SHARE

Nu poti dormi? Iata solutia!